fitnessinspiration

Gårdagens ryggslakt!

Igår var det dags för lite ryggslakt och det var precis vad det blev också, ett riktigt bra ryggpass! Jag var fortfarande väldigt försiktig och arbetade med låga vikter men supersettade endel så det blev jobbigt i alla fall. Jag började med uppvärmning på crosstrainer, lite olika hantellyft åt sidan och även några set chins i maskin med mycket hjälp. Därefter startade själva passet med skivstångsrodd i ett superset med rodd i maskin, ett riktigt killer superset, två roddövningar på rad, sjukt jobbigt! Därefter blev det hantelrodd i superset med latsdrag. Sedan tänkte jag testa något nytt, eller ja inte nytt men något jag inte kört på hur länge som helst, nämligen jag har inte tränat ländryggen på över ett år (utöver marklyft). Så jag gjorde helt vanliga traditionella ryggresningar i ''maskin'' eller ställning kanske är bättre o säga. Jag gjorde myo-reps, dvs gör 12 reps, vila fyra sekunder, gör 4 reps, vila 4 sek, gör 4 reps o upprepa 4 reps och 4 sek vila 6 gånger så det totalt blir 36 reps. Det gjorde jag två gånger och det känns idag alltså, inte så konstigt eftersom jag inte vågat träna ländryggen på evigheter, men det känns bra, det gör inte ont i alla fall. Till sist avslutade jag med enarmsrodd i cable som ni ser på bilderna ovan, det var tips från Nenne, sjukt bra kontakt fick man. Den övningen kommer jag fortsätta med. Har gjort den förut fast med båda armarna samtidigt, men det var skillnad att använda en i taget.

Innan passet var jag riktigt trött så jag hittade en Nocco i mitt lilla kosttillskottsskåp, med julmustsmak. Herrgud vad äcklig den är, aja den gick ner i alla fall. Jag fick tänka på koffeinet och helt enkelt bra dricka.

Kommentarer

Laddar kommentarer...
Visa alla kommentarer
Formuläret laddas